Blå grodorna

Peter Carlsson & blå grodorna

Sicken lång dag det har varit!

Först trerätterslunch/middag hos mormor, sen bar det iväg på Peter Carlsson och blå grodorna. Jag hade aldrig hört talas om dem förut, och med tanke på att det var mormor som bokat och att det bara var vi och sen en hel salong med pensionärer, så var inte mina förväntningar särskilt höga. Men tji fick jag. Det var faktiskt en väldigt rolig show, med musik och skrattframkallande historier. Det kunde jag inte tro.

Framåt kvällningen bar det hem igen, då jag och syrran åkte hem till äldsta syrran och spelade kort med henne och Stefan i ett par timmar. ”Mormor-och-morfar-spelet” kallar vi det, men av resten av världen är det mer känt som Rummy. Jag råkade fuska en gång, vilket straffades med 300 poäng, jag kom alltså sist, men jag lovar, jag hade kommit tvåa, om jag bara hade kunnat hålla tyst… men liksom ondskefulla genier i filmer så måste jag – när jag har gjort någonting otroligt smart men orätt, vilket jag nu alltså gjorde – berätta det för de andra. Hur skulle de annars få veta hur smart jag var? Konstigt nog höll de inte med om det, utan jag fick bara massa poäng… Hmpf.

Kort och gott kan jag säga att det var en väldigt rolig kväll, och att vi tre systrar + Stefan blir väldigt konstiga (läs: roliga) när vi får vara tillsammans. Hade du varit med hade du ringt soc, eller psyk, utan tveka. Jag tänker inte gå in på några detaljer… det blir bäst så.