Att tveka.

Okej, vithajsdyken finns längs sydafrikas södra kust, ner mot Kapstaden. Och jag som kommer vara i nordöstra Sydafrika. Det går ju inte att flyga till Kapstaden på min lediga söndag och göra burdyket över en dag då man inte får ha flygit 12 h före och efter ett dyk… enda chansen till att jag skulle få göra detta är att jag ombokar hemfärdsbiljetten och åker hem ett par dagar senare, övernattar i Kapstaden och dyker sedan. Men jag vet inte. En välbekant röst ploppar in i mitt huvud och säger fördömande: inte kan du göra det själv, övernatta i Kapstaden själv, ensam tjej, tänk på allt som kan hända! Fast samtidigt… jag vill ju verkligen det här. Men så har jag ju också ett helt liv på mig, jag skulle kunna göra det senare, men vem vet hur ekonomin ser ut då? Om jag ens lever så länge ifall jag skjuter upp det? Om jag är kapabel eller villig till att göra det fortfarande? Fast… jag skulle kunna kunna vänta tills vi backpackar om lite mer än ett år. Ifall Jacob följer med vill han säkert också göra detta. Men ändå. Det är så långt kvar tills dess… fast det kanske är roligare att göra det tillsammans med någon annan. Åh… jag är bara rädd för att det inte blir av om jag skjuter upp det.